۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹

زنجانی:

قطع وابستگی به تولیدات کشاورزی استقلال اقتصادی به دنبال دارد

قطع وابستگی به تولیدات کشاورزی استقلال اقتصادی به دنبال دارد

اردبیل – فرماندار اردبیل تاکید دارد قطع وابستگی به تولیدات کشاوزی استقلال اقتصادی به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد زنجانی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت دهه فجر به همت جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: استقلال کشاورزی و دستیابی کشور به خود اتکایی در محصولات مختلف غذایی آرزوی دیرینه امام راحل بود.

وی با اذعان به اینکه با گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب در بسیاری از بخش ها این مهم تحقق پیدا کرده است، اضافه  کرد: جهادگران جهاد کشاورزی هم اکنون در جهادی دیگر باید برای شرایط جدید آب و هوایی و اقلیم جوی جدید برنامه ریزی داشته باشند.

فرماندار اردبیل معتقد است استقلال سیاسی و اقتصادی کشور وابسته به برنامه ریزی در راستای تامین امنیت غذائی است و دور اندیشی برای آینده باید در راستای قطع وابستگی و افزایش تولیدات کشاورزی باشد.

زنجانی با اشاره به کمبود منابع آب و ضرورت احیاء کشاورزی صنعتی با ترویج کشت الگویی و آبیاری مدرن ادامه داد: اینکه دولت ۸۵ درصد هزینه این نوع آبیاری را از جیب خود پرداخت کرده تا زارعان با رغبت و علاقمندی ورود کنند جای شکر دارد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل تاکید دارد که جهاد کشاورزی باید از این فرصت استفاده کند تا بهره وری در بخش کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی کشور است برقرار شود.

وی افزود: به تصور دوست و دشمن امروز انقلاب اسلامی به یک چهره ممتاز و شاخص در بین انقلاب ها و نهضت های بیداری بخش دنیا تبدیل شده که از لحاظ معنوی و ارزشی متمایز از سایر انقلابهای دنیا است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: اگر زمانی در این کشور مستشاران خارجی و وابستگان  نظام بیگانه تصمیم گیری می کردند امروز شاهد حضور جوانان و متخصصان حوزه های مختلف در عرصه سازندگی و بالندگی کشور هستیم.

زنجانی معتقد است نمونه های بارز حضور جوانان خلاق و توانمند در حوزه کشاورزی مشهود است و می توان ثمرات آن در خود اتکایی کشور در عرصه کشاورزی و تولیدات متنوع را شاهد و ناظر بود.

کد خبر 2490862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha